Кордові та радіокеровані моделі літаків

 

       На базі АСТК "Дельта" працює авіамодельний гурток за напрямком - "Кордові та радіокеровані моделі літаків". Вік дітей 10-15 років. Заняття проводяться за адресою: вул. Холодногірська, 35 – два чи три рази на тиждень (залежно від вікової групи). Розклад занять ВТ 18:00 – 21:00; ЧТ 18:00 – 21:00; НД 14:00 – 17:00. Вартість занять – 50 грн за годину. Матеріали, обладнання та інструмент для роботи – надає клуб.

 

Авіамоделізм – це і спортивний азарт, і пошуки дослідника, і дорога у велику авіацію. Заняття авіамоделізмом, технічною творчістю мають велике значення у розкритті творчих здібностей підлітка. Заняття сприяють розвитку в учнів інтересу до науки, техніки, досліджень, допомагають свідомому вибору майбутньої професії. Знання, отримані на заняттях у гуртку, безпосередньо впливають на навчальний процес, сприяють поглибленому вивченню шкільного матеріалу.

Авіамодельний спорт — технічний вид спорту, де учасники змагаються у конструюванні та виготовленні літаючих моделей літальних апаратів (планерів, літаків, вертольотів та ін.) та в управлінні ними у польотах на швидкість, дальність, тривалість польоту та на вищий пілотаж.

Мета занять у гуртку:

- Створення умов для індивідуального розвитку творчого потенціалу учнів через заняття авіамодельним спортом.

 

Завдання:

Освітні:
Знати основи та основні шляхи розвитку та прогресивного значення авіації.
Ознайомити учнів із різними технічними пристроями.
Навчити розробляти та виконувати нескладні технічні пристрої.
Вміти виконувати технічні розрахунки та працювати з технічною літературою.

Виховні:
Формувати активну та всебічно розвинену особи.
Підготувати до праці та свідомого вибору професії.

Розвиваючі:
Розвивати творчі здібності.
Формувати конструкторські вміння та навички.
Пробуджувати та закріплювати інтерес до занять авіамоделізмом.

 

Група першого рівня або першого року занять комплектується вихованцями 10-12 років.

Програма першого року занять охоплює коло початкових знань та навичок, необхідних для виготовлення та запуску нескладних літаючих моделей. На заняттях вихованці знайомляться з початковими відомостями з теорії польоту, історії вітчизняної авіації, набувають трудових навичок та вмінь.

Другий рівень або другий рік навчання – 13 – 14 років.

У цьому віці суттєво покращується здатність до переробки інформації, швидкого прийняття рішень, підвищення ефективності тактичного мислення. У навчальному процесі значення набуває метод оповідання, словесних інструкцій, мовних звітів. Робота в авіамодельному гуртку розширює знання вихованців з авіаційної та модельної техніки, за основами аеродинаміки та методикою проведення нескладних технічних розрахунків.

Група третього рівня або третього року занять вік 15-16 років.

Комплектується з вихованців, які пройшли підготовку першого та другого року занять. Хлопці розширюють та закріплюють знання з авіаційної та авіамодельної техніки, поглиблено вивчають основи аеродинаміки, самостійного розрахунку конструкцій моделей. Робота у гуртку готує вихованців до подальшої самостійної роботи, знайомить з авіаційними професіями, допомагає у виборі професії. Вихованці третього року занять найчастіше залучаються до участі у змаганнях для здачі норм на спортивні розряди.

У групах першого року навчання склад перемінний, а групах другого і третього року навчання - постійний.

Набір – вільний. Заняття проходять цілий рік.

            Як у кожному педагогічному процесі, під час занять дотримуються загальні педагогічні принципи – активності, наочності, систематичності, послідовності, доступності та міцності.

            Методи навчання, що застосовуються у програмі, традиційні: словесні, наочно-образні та практичні.

Навчальний матеріал програми складається з теоретичного, практичного та контрольного розділу.

Кордові моделі повітряного бою - Клас F2D

    У колі, розташованому на полі два пілоти управляють моделями з прив'язаною до фюзеляжу паперовою стрічкою. Мета маневрів – відрубати шматок стрічки у супротивника і не дати супротивникові відрубати стрічку у себе. За правилами FAI, кожен учасник може мати двох механіків та запасну модель для одного бою. Після закінчення бою (4 хвилини) підраховуються бали, кожен відріз приносить учаснику 100 балів. Крім того, вважається час проведений у польоті (2 бала за секунду) в межах бою. Хочу зазначити, що за зіткнення в повітрі бали знімаються, а не додаються. Крім того, існують пенальті (аж до зняття з бою) за різні порушення правил, наприклад, за пасивність у бою.

Незважаючи на всі зусилля, зіткнень у повітрі зазвичай не уникнути, тому учасники зазвичай приїжджають на змагання з пачкою моделей та 2-3 двигунами до них.

 

Моделісту в процесі роботи доводиться самостійно вибирати технологічний процес виготовлення тієї чи іншої моделі, підбирати найбільш кращі матеріали, що дозволяють отримувати надійну та гарну конструкцію. Тому важливо, щоб він добре знався на кресленнях та різноманітних прийомах роботи з матеріалами.

 

Зазвичай моделіст сам створює проєкт моделі, який потім здійснює, тому моделювання містить у собі елемент творчості.

Проєктування починається з того, що встановлюється мета проєкту та вибирається схема моделі або для моделей-копій – об'єкт моделювання. Потім складаються ескізи і розробляється конструкція моделі стосовно можливого асортименту матеріалів та технічної оснащеності майстерні.

У процесі проєктування моделі велике значення мають статистичні дані різного роду моделей, їх креслення, описи, фотографії, малюнки та інші матеріали, що дають уявлення про вже зроблені моделі або об'єкти моделювання. Крім того, дуже важливо мати чітке уявлення про технологію будівництва. Конструкція моделі має бути такою, щоб автор моделі міг її побудувати. Якщо моделіст ретельно не продумав при проєктуванні моделі, з чого і як він її будуватиме, то в процесі будівництва йому доведеться змінювати конструкцію на ходу, що завжди несприятливо позначається на якості створеної моделі.

При виготовленні моделей застосовуються різні матеріали і потрібно вміти правильно обробляти кожен із них. Для літаючих моделей ця вимога ускладнюється ще й тим, що необхідно створити якомога легшу конструкцію за одночасної її міцності та жорсткості.

З книги Олега Костянтиновича Гаєвського "Авіамоделювання". - 3-тє вид., перероб. та дод. - М: Патріот, 1990, - 408 с. Стор. 3-13